Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk mand fik testikelkræft: Nu skal hans hustru forlade landet
Admin
Et dansk-filippinsk ægtepar fra Herlev føler sig fanget i et mareridt. De har fået afslag på familiesammenføring, da Thomas Jørgensen fra Herlev i tre måneder modtog offentlige ydelser, fordi han havde testikelkræft.

Han er i dag tilbage på sit arbejde og forsørger familien, men alligevel skal hans kone Stephanie forlade landet og deres fælles et-årige barn, når hendes turistvisum udløber i august.

- Vi ved ganske enkelt ikke, hvad vi skal stille op nu, siger Thomas Jørgensen til TV 2 Lorry.

Det startede for tre og et halvt år siden, da Thomas Jørgensen mødte fillippinske Stephanie Campoamor til en fest i København.

- Jeg fik øje på Stephanie og så tog jeg mod til mig. Gik over og talte med hende. Det endte med, at vi sad til klokken fire om natten og drak rødvin og snakkede, siger Thomas Jørgensen.

Stephanie Campoamor arbejdede som au-pair og efter en tid som kærester, blev parret gift og flyttede til Herlev. Men hvedebrødsdagene var hurtigt overstået. For kort tid efter - i 2015 - blev Thomas Jørgensen ramt af testikelkræft.

Efter sin kræftopration modtog Thomas Jørgensen kontanthjælp kortvarigt i tre måneder. Derfor gav udlændingestyrelsen afslag på familiesammenføring. For ifølge loven må ægtefællen ikke have modtaget kontanthjælp de seneste tre år, hvis ansøgeren skal få opholdstilladelse.

Læs nærmere om sagen på: TV2 Nyhederne
Med venlig hilsen

Admin @ Filippinerne Portalen
www.filippinerne-portalen.dk

Spring til debat: